måndag, oktober 06, 2008

Upptäckt Uppsala

I fredags tog jag tillsammans med en kompis tåget till Uppsala. Vi hälsade på en kompis som bor där och det blev en riktigt trevlig tjejkväll och det var länge sedan jag faktiskt sov över hos någon. (kan det varit midsommar hos Christin som jag senast sov i tältsäng?)

På lördagen fick jag en guidad tur av min kompis i Uppsala och det var en riktigt fin stad! Mysig, lagom stor och charmigt med de äldre delarna. Framför allt blev jag oväntat imponerad av Domkyrkan. Jag har ju vuxit upp med Skaras domkyrka på bekvämt avstånd, men den här kyrkan var så vackert målad! Att spendera någon timma där gav verkligen inspiration till färg och form. Man skall banne mig inte underskatta gammal arkitektur som inspirationskälla.

Den totala förnedringen uppstod dock när jag skulle köpa ett par badtofflor på Stadium för att slippa gå barfota på det äckliga golvet i badhuset. Jag hittade ett par billiga flip-flop och började leta efter min storlek. Men när jag provade ett par 39:or så hamnade hälen precis på kanten av sandalen. När jag letade efter storlek 40 visade sig det att det bara fanns 42 som var större. Jag provade den och... DEN PASSADE!! Jag stod som i chock. Men det måste helt enkelt vara så att jag inte har så långa tår, för det var en bra bit fram till framändan av sandalen från min stortå. Men ändå - 42!

Som om det inte vore nog att se min kompis skratta åt mig så stod det sedan klart och tydligt på kvittot "flip-flop, Strl 42". Det går utför.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du sov på golvet, eftersom som Johan, som den man han är, tog gästsängen...

Anonym sa...

Förresten så har nog min pappa 42.

Patrik sa...

Du är i Uppsala ... utan att meddela mig, du borde veta hut!

För övrigt, om killar är stora från 42 och uppåt, hur är det då med tjejer?