tisdag, mars 03, 2009

Blomsterkurs

I helgen gick vi på blomsterkurs. Kursen gick ut på att lära sig göra ett blomsterarrangemang i vita och gröna toner. Först tyckte jag det var lite konstigt att vi inte skulle använda fler färger i våra arrangemang, men ganska snart blev jag varse om att det minsann var tillräckligt svårt med bara de tonerna. Det var väldigt mycket svårare än jag hade trott, men väldigt roligt.

I söndags gick vi på utställning på Waldemars Udde och jag blev positivt överraskad av Carl Larssonutställningen. Jag trodde inte jag var så mycket för hans konst, men jo då, den var jättefin! Jag kan varmt rekommendera den. Ofta kändes det som om han hade målat ögonblicksbilder och jag som gillar foto väldigt mycket blev nog extra tilltalad av det.

Efter utställningen tog vi en lunch på Rosendahls caféet och det var jätteskönt att sitta och luncha inne i växthuset. Nu börjar jag verkligen längta efter ljusa kvällar då jag kan börja påta i trädgården. Jag har tom funderat på att köpa hem fröer på nätet. Eftersom mina släktingar som var här också är trädgårdsintresserade (min moster har nog Skånes största trädgårdsland) så blev det mycket snack om växter.

När moster och kusin skulle flyga hem till Skåne på söndagkvällen kunde de inte ta med sig sina fina blommor, så så som det ser ut hemma hos mig nu gör det sällan, det står små fina blomsterarrangemang i varje hörn!

Ok, då kör vi igång!

Jaha, vad gör man nu då?

Titta så fina de blev!





Lisbeth & Jessika

Äntligen är tulpanerna här

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tulpaner är sjukt ute! Verkar inte vara så många blomsterdiggare här...

Anonym sa...

Mupp! Tulpaner är ju fint! Passar bra hemma. Eller vad säger ni andra?

Anonym sa...

Så här års älskar jag tulpaner det livar liksom upp, det känns som våren är på väg.Igår sådde jag dem första fröerna, nu är det bara att vänta......
Tack för en jätte trevlig helg i stockholm med det har man blivit "kultulell" hobby florist och tvär mätt.

Anonym sa...

Hej! Hur kan jag komma i kontakt med dig som driver bloggen? Jag letar efter blomster-entusiaster för ett roligt projekt. Maila mig gärna på paula.hulten@meter.tv