måndag, mars 05, 2007

A-kändis

I lördags var det utgång. Efter att ha hastat runt på vad som troligen är stans alla Go-butiker och shoppat, lämnat tillbaka och shoppat ännnu mer behövde jag en god portion alkohol i kroppen. Det är förresten märkligt vad annonsen 50% på allt kan göra med mig. Ni som känner mig vet att det var många år sedan jag blev lycklig av att komma in i en sportbutik, men i helgen infann sig den lyckan igen efter alla års frånvaro. 50% på allt, kan ni tänka er? Jag är nu grymt snygg när jag tränar i mina nya Reebok-byxor och min otroliga barm studsar inte längre omkring tack vare den nya sportBH:n. Dessutom har jag fullkomligt dragit vinstlotten genom att komma över en sprillans Tensonjacka för det ringa priset 650 kr! Sjuuuuukt nöjd :)

Men tillbaka till lördagkvällen. Jag var hemma hos Katarina och vi hade skitkul, mycket flabb och starka insikter (som mest handlade om hur vi åldras) Katarina erbjöd mycken underhållning när insikten drabbade henne att i en wasabi-ärta är det det gröna som är ärtan. Att hon blev otroligt störd av att ljuslyktorna hamnade på "fel" sida på soffbordet kom också som en chock för oss båda. Efter mycket ost och vin drog vi till Mosebacke, där det var fullt i garderoben precis som det varit alla andra gånger jag har varit där, men efter lite tålmodigt väntande (i baren) fick av oss jackorna och kunde äntra dansgolvet. Riktigt bra musik, glada människor och en efterlängtad Sophia som dök upp lite senare gjorde kvällen hellyckad.

Dagen efter var inte hellyckad. Det började med vanligt dagen-efter-huvudvärk, men under tiden vi förlorade 6 Eames-stolar på auktionskompaniet tilltog huvudvärken så till den milda grad att det blev migrän och kräkkalas. Med andra ord spenderades söndagskvällen i sängen, nedsläckt och med kraftig självömkan.

Idag, måndag, har jag sett en Riktig Kändis. Mmmm. Mikael Persbrant. Med bebis. Jo, det är sant. Vi pratade också. Jag höll upp dörren för honom, han sa tack och jag sa var så god. Mmmm. Respekt.

Ikväll har jag varit på yoga. Jag är verkligen inte vig. Jag höll på att få ett riktigt skrattanfall när instruktören andades som terminator i mikrofonen, verklig underhållning!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt, Lotta! Du som var lite orolig att du blivit medelålders och mossig och mest ville vara hemma på lördag-kvällarna. Nice med en party-kväll. Annat är det med mej. Igår kom beviset på att medelåldern är nära - Jag köpte mitt andra par Ecco-skor. Oj, oj, oj...

L8 sa...

Ja, nu börjar det räta upp sig igen, kanske man inte har tappat det helt ändå.

Moget med Eccoskor. Kan vara bra att ha i Prag. ;)

Tyskfan sa...

Alltså... Lotta... du får släppa taget om svenska skådisar som heter Mikael...
först Mikael Nykvist (den jävla "jag-är-så-naturlig-och-jordnära-och-alla-qvinnor-bara-älskar-mig-fast-egentligen-är-jag-bara-sunkig-och-sjavig"-snubben), och nu Mikael Persbrandt (satans "jag-är-sveriges-bästa-skådis-fast-egentligen-är-jag-bara-helt-osympatisk-och-tafsar-på-småtjejer-i-krogkön-för-att-jag-är-mikael-persbrandt-och-då-får-jag-göra-det-och-sjukt-dryg-och-gillar-sprit-jättemycket"-pucko)...

Du får börja gilla mer sympatiska skådisar, typ Janne Loffe Carlsson! ;)

Anonym sa...

Tack för senast. Jag har snott bilderna från i lördags till min blogg... Puss