fredag, mars 23, 2007

Övning

Igår kom lämpet. Mitt lämp alltså. Johans kom för några dagar sedan men det räcker inte, vi behöver ett bevis på att länsstyrelsen anser mig lämplig som handledare. Så igår bar det iväg. Vi tre i bilen (Viggo var så klart med) med den nyinförskaffade övningskörningsskylten där bak. Vi hittade en parkering utanför Kaknästornet. Den var inte så stor, men det räckte gott, för det visade sig att min darling var jätteduktig! Han krypkörde lika bra som torskarna gjorde kring Rosenlund för några år sedan. Vi avslutade tom med att köra lite landsväg. Sakta i och för sig, men vem har bråttom?

Ikväll bär det av till Göteborg! Ska bli jätteskönt att komma hem lite. Imorgon kväll är det middag hos Carolina, det ska bli spännande att se hur mycket hennes mage har växt. Lite läskigt är det att jag skall sova ensam (jo, jag vet att Viggo är med, men även om han hugger mot strupen som kommer han inte alltid hela vägen)i mammas och pappas hus. Men jag gör som jag gjort innan, stänger in mig i ett rum och lurar min dumma hjärna att jag är i en etta. Dumt? javisst! Funkar? Javisst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Johan, vart är gubb-kepsen!?

Anonym sa...

Jag körde så jävla fort att den åkte av... Honk the horn!