fredag, mars 16, 2007

Långpromenad

Just nu har jag Viggo här hos mig. Han ska bo här i drygt en vecka medan päronen är i Spanien. Det är riktigt mysigt att ha honom. Men det är ju oundvikligen lite bökigt att bo i stan med hund. Särskilt sedan det blivit allt vanligare med kidnappning av hund. Jo, det är sant, man vågar inte längre binda hunden (såvida det inte är en galen kamphund) utanför affären eftersom det finns en risk att någon tar honom! Det är ju skönt att jag har en så trevlig hund, men det värsta är att om någon skulle kidnappa honom så skulle han ju glatt vifta på svansen och gå med.

Igår var det underbart väder och efter jobbet skippade jag träningen och beslutade istället att det skulle bli en långpromenad för oss. Man får ju lunka på i ganska behaglig takt när man har en hund vars ben är relativt korta och det blev en jätteskön promenad. Det går inte att förneka, Stockholm är en fin stad. Promenaden tog över en timma och det sista märkte jag att Viggo blev riktigt trött, så vi fick fuska och ta en buss den sista biten. Ni ser ju själva vad han ägnade sig åt resten av kvällen.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra när du kan skylla på Viggo för att kunna ta en buss sista biten...

L8 sa...

Ja, mina ben är ju inte heller så långa.

Anonym sa...

Vem tusan vill kidnappa en gammal, slö, överviktig, missfärgad och och och (konstpaus) alldeles underbar liten vovve?
Ne 08 e inget för voffsingar de trivs bätte på landet fast i stan (031)där de kan lukta på fiskoset och gå runt härlanda tjärn.
Gucci längtar redan efter honom.

Anonym sa...

Trevligt att läsa att Viggo får lite motion, även om han har fyra ben använder han ju mestadels bara tre.