onsdag, januari 23, 2008

Felklädd

Jaha, så var jag tillbaka på jobbet. Jag gick hem vid lunchtid i måndags då jag var mycket nära att lägga en spya rakt över tangentbordet. Som tur var hann jag hem innan det kom. Johan klarade sig till natten mellan måndag och tisdag, sedan var det dags för honom. Men det verkar ha varit en kort tid av sjukdom vi fick, båda är på benen idag. Skall man se det positivt (vilket jag föredrar) så var det ju kul att vi var hemma och var sjuka samtidigt i alla fall.

Idag försökte jag göra mig lite fin då vi skall ut och äta middag med jobbet. Eller, det är inte så att jag är jätte-uppklädd men lite försökte jag piffa till mig. Tog min kjol och en top med lite skimrande paljetter på vid v-ringningen.

När jag kom till jobbet fick jag ganska snabbt reda på att vi antagligen skall utöva curling ikväll och att det har gått ut en rekommendation om att vara varmt klädd. Så här sitter jag nu i mina tunna nylonstrumpor och känner mig som i Bridget Jones när hon kommer till en fest som från början var en maskerad för präster och horor men sedan ändrades i sista stund, och någon glömde säga till bridget att det var vanlig klädsel som gällde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, nej! Det var inte bra. Du kanske hinner hem och byta?

Anonym sa...

Helvete vad kul att spela curling!