onsdag, januari 09, 2008

Grammisgalan

Jag skall gå på grammisgalan ikväll. Det ska faktiskt bli kul, vi fick gratisbiljetter på jobbet så vi är några stycken som går och kollar. Som ni vet är jag knappast något musikorakel (snarare tvärtom) men det kan ju vara kul att få se diverse artister uppträda och även höra om de har något vettigt att säga när de väl kliver upp på scen. Jag känner verkligen att jag är tjejen från landet som blir lite nöjd av att få titta på massa kändisar live, samtidigt...

Igår kväll satte jag en gräns. Johan ville läsa när jag skulle sova och jag ville inte försöka somna med min dagsljuslampa rakt i nyllet. Så när han frågade om han kunde läsa sa jag helt sonika: Nej, ska du läsa så får det bli på soffan. Det var ju inte ett helt populärt svar jag gav, men han gick ut och lade sig på soffan. Saken är den att han skulle kunna lura mig genom att vänta typ tio sekunder utanför sovrumsdörren för att sedan i lugn och ro kunna gå in och läsa i sängen för det är ungefär den tiden det tar för mig att somna. Men, som man kan läsa på hans blogg så är det min tur att dominera i sovrummet.

Oh, that came out wrong.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan verkligen inte komma över tv-incidenten va? :-)

Anonym sa...

oj, glömde ju... Fan!! Vad coolt att du ska till Grammisgalan!! Jag får väl nöja mej med tv-soffan...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

PruttLotta

Anonym sa...

Trevligt L8. Tydligen har den här bloggaren för vana att censurera kommentarerna så passa er. Känns lite som Kina.

Anonym sa...

What!! Lotta, du kan ju inte plocka bort kommentarer!

Anonym sa...

Mmm lite "Ceausescu" över det hela.

Anonym sa...

Ha det så kul ikväll!

Anonym sa...

Ha det så kul igen!

L8 sa...

Självklart kan jag plocka bort kommentarer som är oangenäma för bloggaren :) Thats my power! :D

Tack, det sak bli trevligt ikväll!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Wow!!! vilket storstadsliv du lever. Bloggar lite på dan ,för att senare åka till globen på grammisgalan ,sitta och småprata med Måns och grabbarna (Bert var väl också där).Och sen svida om till cowboyhatt , röd top och kort kort. Inte utan att man är förtröden,jag hade super koll på tv:n.(För det var väl du tredje från vänster som dansade till Lasse Stefans.)

L8 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
L8 sa...

Ha ha ha!! Javisst, självklart hamnade jag bredvid Måns men Bert fick sitta vid ett eget bord... Jag frågade Petter om han ville sjunga en duett med mig, men han verkade tveka. Måste ha varit för att jag var lite svettig efter dansuppvisningen med Lasse-Stefans!