torsdag, januari 10, 2008

Lite mer prinsessaktigt, tack!

Mamma är uppe och hälsar på. Hon har flera möten inbokade men ikväll skall hon, Johan och jag gå ut och äta flott. (nej vi skall inte äta fett, pappa). Vi skall gå till en fransk restaurang som Johan och jag brukar snegla in till när vi går och hyr video och äter något som är betydligt billigare än det de äter innanför fönstren. Det är en ganska liten restaurang men den ser ut att ha den där riktigt mysiga atmosfären med lite röda sammetsgardiner och kandelabrar. Det ryktas att maten skall vara riktigt bra och det gör ju inte heller ont.

Mamma ringde nyss och frågade vart hon kunde gå och titta på lite kläder till vår nya familjemdlem. Jag gav henne två tips på barnaffärer med söta kläder. Ett av tipsen är en affär på Artillerigatan som har fantastiska små kreationer med väldigt enkla snitt och ofta i basfärgerna vitt, svart eller mörkgrått. Väldigt stylish och vääääldigt fint. Jag förklarade dett för henne och hon frågade efter en liten paus: Du vet inget ställe som har lite mer... prinsessaktigt?



Vs



8 kommentarer:

Anonym sa...

Men Lotta, det är ju en liten prinsessa som kommit till världen.

L8 sa...

Precis, hon talar för sig självt, så då behövs inte en massa lull-lull :)

Anonym sa...

Jag önskar er all välgång till ert flottbesök. Själv är jag i full gång med att få upp locket på ärtsoppsburken. Smaklig måltid.

Anonym sa...

Det låter lika flott som här i skåne, valet stod mellan fryst köttfärs från ica maxi eller fiskpinnar (valet var lätt).
Det är klart farmor ska köpa prinsesskläning,det hör liksom till(även om dem brukar vara en hälsofara).Ska man va` fin får man lida pin.

L8 sa...

Oj, oj, oj, mamma har förbjudit mig att blogga om klänningen hon köpte till Nathalie igår...

Anonym sa...

mmm jag kan ge en ledtråd... Kvack!

Anonym sa...

Är det en med fjädrar på?
allergier det var ju det jag sa.....hälsofarligt.

Patrik sa...

Jag ska ha den rosa!