fredag, juli 03, 2009

En vecka kvar

Om en vecka befinner jag mig på Spansk mark, ska bli jäkligt gött. Även om det är varmt här hemma också så utgör massiva mängder av Serranoskinka och färsk grillad fisk en stor och viktig skillnad.

Just nu är det väldigt mycket som skall göras innan jag går på semester. Det är som att kunderna får panik vid tanken av att vi stänger byrån i tre veckor. Därför har vi ombetts ha jour på semestern. Kul. Jävligt kul. Inte. Men vad gör man? Kunder är viktiga, så viktiga att man gör sånt man aldrig tänkt gå med på.

Hur som helst så kör vi after work på altanen idag, åskregnet som drog över för några timmar sedan verkar väldigt avlägset så jag ser fram emot att tända grillen ikväll och läppja på riktigt kallt rosé.

Vad ska ni (alla mina ofantligt många) läsare göra i helgen? Vore kul att få lite respons här på bloggen även från några andra än mina allra trognaste. (Eloge till Christin, Carin och Patrik).

Trevlig helg!

5 kommentarer:

danquen sa...

eeeeh hallå! Du får sova på soffan!

carin sa...

Har just varit på Marstrand med jobbet och skaffat mig årets bonnabränna....

Anonym sa...

Det är morgon i Åsa.Det är helt tyst, Solen börjar redan värma, det är vindstilla. Louise och Fredrik ligger och sover i lillstugan. Hundarna har redan hittat sin favorit plats, ligger och kollar under grinden mot gatan. Nu är det dags att gå till bageriet. Sen blir det frukost på altan.

Anonym sa...

Vi har vaknat för längesen. Ätit frukost på altan. Badat ett flertall gånger i det 22 gradiga vattnet. Snart dags för tupplur. Framåt sena kvällen grillat med gott vin. Magiskt är ordet !
Louise

Christin sa...

Det är 23 grader i havet. Vi var ute med båten hela lördagen. Jag har inte sett min mamma bada så mycket sen jag var liten. Vi snackar 2 dopp samma dag som båda varande i mer än 5 minuter.