måndag, april 19, 2010

Nu börjar trädgården leva igen!

Två helger i rad har vi fixat ute i trädgården. Vi har fem fruktträd varav tre skulle beskäras nu och det tar sin lilla tid. Men Johans mamma är duktig på det där, så hon pekar och vi sågar och klipper. Jag har hängt i de mest konstiga ställningar i träden och hittat muskler jag inte trodde fanns. Men fint blir det. Jag har verkligen längtat efter den här tiden, ljuset är här och varje dag när jag kommer från jobbet går jag en vända i trädgården för att se vad som hänt under dagen.

Tulpanerna jag satte i höstas är på väg upp och med mitt minne så förstår ni säkert att jag har noll koll på vad som kommer komma upp var. Men jag tänkte säkert jättesmart när jag gjorde det så det blir nog bra.

Igår åkte vi äntligen och köpte två solstolar till vår altan, så i sommar kan vi päsa loss ordentligt. Det ser ju inte så kul ut just nu, men med grönska, ljuslyktor i trädet, drinkar på borden, blommor i krukor och något gott på grillen så kan det bli riktigt bra! Jag får lov att återkomma med den bilden.

5 kommentarer:

Christin sa...

Jag vill ha en drink där i helgen.

danquen sa...

Jag blandar drinkarna! Jga gör godare men framförallt starkare drinkar än L8.

L8 sa...

Godare vet jag inte om du gör, men det är framför allt skönt att få dem serverade!

Christin sa...

Ni kan få ge mig drinkar båda två!

K sa...

Fint. Jag ser fram emot en annan helg då JAG får en drink där.