torsdag, september 01, 2011

Mot Istanbul!

Nu har jag bara ungefär en månad kvar av min mammaledighet och det känns perfekt! Det var faktiskt lite ensamt innan semestern men med massa fina upplevelser och fantastiskt sällskap känns det alldeles lagom att ha en månad kvar med Clara på heltid. Givetvis gör det lite ont i hjärtat bara att tänka på hur lite jag kommer träffa henne varje dag när jag börjar jobba igen, men det är ju oundvikligt. Dessutom behöver min hjärna komma igång igen. Det ska också bli kul att Johan och Clara får hänga lite mer och att han får uppleva hur mysigt det är att strosa hemma med henne.

Men nu, eller - imorgon, ska jag åka till Istanbul! Jobbet ordnat konferens och eftersom det skall planeras inför hösten är det bra om jag är med. Det ska bli skitkul! Roligt att träffa alla mina fina kollegor igen -både gamla och nya - och att få se Istanbul. Jag vet INGENTING om Istanbul. Om du som läser detta har några tips så fram med dem bara. Givetvis kommer kameran åka med och jobbet brukar vara bra på att ge lite guidning.

En ny sak att tänka på nu för tiden när jag reser med okända rumskarater är att ta med öronproppar tyvärr. På senare år (läs efter extrakilon och graviditet) så har jag börjat snarka när jag ligger på rygg. Och även om jag somnar på mage så lägger jag mig ofta på rygg i sömnen. En ganska ocharmig egenskap men inte så mycket att göra åt just nu.

En helt annan sak. Jag var på waldemars udde igår och kollade in Lars Wallins utställning. Shit vad den mannen är produktiv! Och han spar ju inte på krutet heller direkt. Extravagant var ett återkommande ord i mitt huvud. Men rätt coola grejer. Mest imponerade kläderna han gjort till Operan. Sevärt.

Inga kommentarer: