måndag, februari 13, 2012

VAB

Det ser ut att bli min första VAB-dag i morgon. Vårt lilla gryn har haft feber i två dagar och i morgon är det min tur att vara hemma. Jag kände mig rätt stressad igår kväll när vi insåg att hon inte kunde gå till dagis och jag hade fullt med möten inbokade. Som tur är kunde Johan vara hemma men hur blir det nästa gång? Om vi båda har möten inbokade så blir det jobbigt att avgöra vems möte som är viktigast. Nåväl, det löser sig. Vi får hoppas att hon inte blir sjuk så ofta och så får jag inse att jag inte är oersättlig på jobbet.

Clara har börjat säga lite fler ord och de har kommit i rask takt nu den senaste veckan. Det är jättekul när hon ropar "mera" och "min". Idag ropade hon på son mormor som "momo" och hon vinkar och säger "hejjå"! Ikväll laddade jag ner en app till paddan där de visar bl a olika kläder och när man trycker på bilden så säger de vad plagget heter. "töja". Jag kan ju på inga sätt säga att hon pratar tydligt men man förstår att hon försöker härma oss och rösten på appen.

Nu till något helt annat. Jag har nog inte nämnt här att vi har installerat bergvärme? Kan ju låta föga intressant, men faktum är att det var ett riktigt lyft för vårt lilla hus! Framför allt å blev gästrummet som har saknat uppvärmning tidigare en väldigt mycket mer gemytlig yta att vara på. Det blev en skönare värme också. Det är inte så kallt på golven och själva värmen är... behagligare. Kanske låter fånigt men så är det. Vi är ju GANSKA nöjda med tajmingen också med tanke på den sena, kalla vinter som kom i år.

6 kommentarer:

Christin sa...

Åh, vad roligt att hon börjar prata! Kan du lära henne säga Christin?

L8 sa...

Vi jobbar självklart på det, Christin.

danquen sa...

Hon sa ju fleecetröja klockrent imorse.

Christin sa...

Jag tycker ni borde focusera mer på namn än på klädesplagg.

L8 sa...

Åh, har jag inte berättat? Clara ska bli modebloggar när hon blir tonåring. Det är där pengarna finns nu för tiden vet du!

Christin sa...

När hon blir tonåring är det nåt helt annat som gäller.
Men ok, ska hon skriva om mode så är väl fleecetröja ett användbart ord...