söndag, juli 06, 2008

Lottens dag

Nu har jag semester. Jag sitter på sängen och kollar lite bilder från gårdagens möhippa för Lotten. Den blev riktigt lyckad. Ett tag trodde jag att vi hade alldeles för få saker inplanerade, men det visade sig vara en väldigt bra plan för en dag då solen skiner och man inte vill stressa.

Det hela började med att Lottens gamla kärlek Florian ringde på dörren och hade en påse med kläder med sig. Florian är en plastflamingo som hon haft med sig på diverse platser runt om på jorden och som bott på hennes balkong, men som nu sedan Per kommit in i Lottens liv inte är riktigt lika välkommen i inredningen längre.

Lotten fick 20 minuter på sig att packa sina saker och komma ut ur huset till oss. Hon trodde tydligen att hon skulle få åka tunnelbana själv till oss, så hon hade tagit på sig ett par solglasögon för att göra sin outfit något mer diskret -kanske inte med så stor framgång.

Vi tog oss till Kungsholmen där det blev CD- och videoinspelning av "tusen och en natt". Lotten är ju ingen blyg tjej, så hon bjöd verkligen på sig vilket gjorde det hela till en riktigt rolig upplevelse. Killen som hjälpte oss med detta var även läskigt bra på att ljuga så för någon minut stod en nervös blivande brud och skruvade på sig när hon trodde hon skulle ta väldigt lättklädda bilder tillsammans med en lättklädd karl. Hon såg lite lättad ut efter beskedet att det "räckte" med sång och dans.

Senare blev det Skansen med lunch och våfflor med glass. Jag var skittrött efter sista veckans race på jobbet så när de andra gick en tur runt djuren passade jag på att sova en stund på en gräsmatta. Det var så skönt! Och det säger ju en del om hur trött jag var när jag hellre sover än tittar på djur.

Det hände dock en tragisk olycka på Skansen. Den var av materiell art, men ändå så hemsk. Jag tappade min kamera i backen när jag skulle lyfta Florian från ett staket, och min display gick sönder! Ni som känner mig vet hur jag vurmar för mina kameror. Kameran funkar fortfarande, men jag kan alltså inte se något på displayen. Mycket frustrerande.

Hur som helst så fick Lotten också blåsa glas på Skansen. Det blev två jättefina glas som de skall dricka ur på bröllopet. Senare på eftermiddagen landade vi hemma hos Lisa, brudens lillasyster. Där blev det lite drinkar innan restaurangbesöket och även efter. Vi åt på en relativt nyöppnad restaurang som heter Axela och det var en fullträff! Jättegod mat, bra priser och rejäla portioner. Jag kan varmt rekommendera stället. De hade också bra och trevlig service. www.axela.se

Det blev inte så sent för vi var ganska möra efter en möhippa som börjat 07.10 (!) så efter lite spritindränkt vattenmelon och några drinkar så blev det en taxifärd hem.





Inga kommentarer: