torsdag, augusti 20, 2009

Fransfri

När jag köpte min mc så ingick det två packväskor. Jag tänkte inte så mycket på det då, men nu efter ett tag så inser jag hur smidigt det är att inte alltid ha ryggsäck med sig utan man kan stoppa ner allt från matlådor till skor i de där väskorna. Men. Det är en sak med de där väskorna som gör att jag skäms. De vanhedrar min cykel så till den grad att det är det första jag nämner när någon ser den: "ja, fast de där skall ju bort förstås". Jag talar naturligtvis om fransarna.

Jag är ingen franstjej. Kommer aldrig bli heller. Så de skall bort. Så ikväll satte jag mig med skalpellen i högsta hugg och förväntade mig ett digert och långsamt jobb, men icke, det hela var klart på en kvart. Jag ångrar bara att jag inte gjorde det tidigare. Se själv vilken skillnad!

4 kommentarer:

Anonym sa...

De blev ju tokbra de där.

Carin sa...

Jag håller med dig Ronney, tokbra.

Frans sa...

Jag tyckte det blev lite trist.

//Frans

Christin sa...

Jag ska inte ha min skinnjacka med fransar nästa gång vi ses då...