torsdag, augusti 06, 2009

Full fart i månsken

Nu jobbar jag igen. Och det känns lite trögt att hoppa in i hjulet igen, men det är roliga projekt på gång så det är bara att köra.

Och köra gjorde jag minsann igår. Lite senare på kvällen gav jag mig ut på motorcykeln och körde ut på Ekerö. Det var HELT fantastiskt. Nästan perfekt fullmåne, svalt i luften och dofter av vete och kantareller susar in i hjälmen när jag far förbi fält och skogsdungar. Det är ren och skär lycka att få uppleva det.

Det finns en bit av vägen som är helt rak, har bara fält runt omkring och oftast är det nästan ingen trafik där. Det perfekta stället att dra på lite med andra ord. Det gjorde jag och det var grymt. När jag hade kört en bit saktade jag ner igen och tänkte att det är bra att ta det lite lugnt. Helt rätt tänkt visade det sig då det några sekunder senare kom en grävling som ilade över vägen. Snyggt samarbete av tid och intutionen där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad avvundssjuk jag blir på dig att få köra mc. Men det är du värd!
/Mariette

L8 sa...

Jamen du får se till att komma hit upp när det inte är smällkall vinter, då är det bara att ge dig ut och köra! :) kram