fredag, september 11, 2009

Kontakt

Att glida runt i mc-utstyrsel är nästan samma sak som att släpa på en valp i koppel. Folk tittar, nickar leende och tar kontakt. Igår när jag kom till jobbet stod jag och väntade på hissen när en man med förvirrat uttryck undrade vilken hiss han skulle ta. Den ena var sönder och därför sa jag att han skulle åka i den hiss som går upp till 10:an där vi har vårt kontor. Han frågade vad det var för företag jag arbetade på och när jag berättat det drog han snabbt fram sitt visitkort och gav det till mig. Han berättade att han arbetade med videoregiering och sådant.

Därmed kan man tänka sig att samtalet var över, men det var då kommentaren kom "så du åker hoj"? När jag berättat vad jag kör för något kom han igång på riktigt. "en sån... har jag inte... men jag har kört en sån en vecka i Grekland!" Jaha. Så ler 50-taggaren sitt bredaste leende och talar om att han minsann har en segelbåt istället! Han väntade sig nog en mer uppspelt reaktion från min sida men när den uteblev drog han vidare på om hur trevligt det är att åka ut och segla. Under samtalets gång har min kollega kommit in i hissen och håller på att inte dö av skratt när hon ser hur mannen i fråga försöker impa på mig och hur jag med ett stelt leende försöker vara artig tillbaka, ståendes med hans visitkort i handen.

När han lämnat oss på plan 7 tittar vi närmare på visitkortet. Min Gud om hans företag inte heter Mr Barstool?! Jag höll på att dö. Vem döper sitt företag till det namnet? Dock skall de ha credtit för att verka vara ett engagerat företag med socialt ansvar. Men ändå, Mr barstool?

Inga kommentarer: