måndag, november 16, 2009

Finlandskryssning

På torsdag bär det av på konferens. Förra året Paris. I år... Helsinki! Klokt val ekonomiskt sett med tanke på tiderna. Kanske inte riktigt lika upphetsande som Champagnedistrikten. Det som är lite annorlunda med våra konferenser är att vi jobbar mycket. Jo, det är sant. Visst slinker det ner vin och drinkar, men faktum är att ganska många timmar tillägnas jobbet. Konstigt, men så är det.

Vi fick se schemat för helgen idag. Jag skall inte nämna vilka tankar som for genom mitt huvud när jag såg att vi skall jobba stor del av lördagen, men så förklarade vår chef att det är stängt i Helsingfors på lördagar så vi hade fått några lediga timmar på fredag eftermiddag istället. Visste ni att det är så? Någon som varit där?

Och då undrar jag givetvis, vad skall man se i Helsinki? Tips emottages tacksamt. Kippis!

4 kommentarer:

Christin sa...

Om jag var du skulle jag nog kolla upp det där med lördagsstängt.

danquen sa...

Jag skulle äta en pirog på bakfyllan i saluhallen nära hamnen.

Team Trollingman sa...

Vanda flygplats är i allafall inget att rekomendera. har varit där typ miljoner ggr dock tyvärr aldrig lyckats se Helsinki.
påminn finnarna om att vi spöade dom i stafett. det behöver dom.

L8 sa...

Det var lite lördagsstängt faktiskt. Det blev inga piroger men väldigt god mat. Ville inte ta upp stafetten, det räcker att de nämner ett namn på någon som sportar så är jag bortkollrad...