fredag, januari 29, 2010

Pengar

Jag klippte mig igår. När jag skulle betala funkade det inte när jag drog kortet. Jaha, sa jag säkert; då är det fel på kortläsaren för jag har pengar på kortet. Frisören drog kortet tre gånger utan framgång. Eftersom jag har en väldigt snäll frisör (har dock bytt, det är inte kram-tjejen längre) så sa han att det var ok att komma tillbaka dagen efter och betala.

Eftersom jag skulle vidare och fika med en kompis efteråt och var i behov av pengar så ringde jag banken. Nix sa de, du har bara 200 kr på kontot. Kallsvettning. 200? Det är den 28:e och jag har 200 på kontot?! Första tanken var: För helvete Lotta, det är dags att få koll på din ekonomi. Nästa tanke var: Jag har blivit rånad! Tredje tanken var: Fick jag ens lön den 25:e? Efter lite luskande kom det fram, jag hade inte fått någon lön. Då dyker nästa fråga upp: Fick jag kicken utan att fatta det? Nä, så var det ju inte men jag förde över lite fikapengar så att jag kunde möta min kompis.

På fiket berättade jag hela historien och kompisen garvade. Jag sa att det var nära du åkte på att bjuda mig på en fika. Två sekunder senare garvade han inte längre. "med risk att låta som en klyscha... Men jag har glömt plånboken hemma"! Helt underbart roligt.

Nu har jag äntligen fått lön så det är lönehelg på riktigt för mig.

1 kommentar:

Christin sa...

Härligt! Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg då!