tisdag, mars 02, 2010

Drinkar på jobbet

Imorgon skall jag vara på fotografering hela dagen. Vi skall fota drinkbilder till en drinkfolder för Schweppes. Jag har tagit hjälp av en mat- och dryckesstylist och när jag pratade med honom häromdagen frågade han om det var viktigt att han blandar drinkarna med riktig sprit. Jag förstod först inte varför han frågade, de skall ju bara fotas, men sen förklarade han att man kanske vill smaka på alla drinkarna om de verkligen är goda också.

Tjena, tänk om jag skulle smutta runt på en si så där 5-6 drinkar innan lunch. Jag ser det framför mig, hur fotografen och stylisten samtalar lågt: Eh, hon AD:n som blev packad redan vid 11-snåret, har inte hon varit på toa lite väl länge nu?

4 kommentarer:

Christin sa...

Lotta jag kommer ihåg en fest där du, efter några drinkar, försökte säga "Schweppes Russchian". Det är nog bäst att han blandar utan sprit ändå va?

carin sa...

Det ser väldigt läskande ut!

Kingen sa...

Du vet att din bror alltid ställer upp för dig när du behöver hjälp va.
hmm kanske inte alltid men jag tror jag kan skjuta lite jobb åt sidan i morgon förmiddag :D

L8 sa...

Christin: Konstigt, jag minns inget av den kvällen?

Kalle: Du verkar ju vara intresserad av Schweppes utan alkohol. Det är konstigt. Men det blir ju inte sämre för att den får lite vodka i sig :)