söndag, juni 27, 2010

Midsommar

Jag har många gånger hört att man skall ha firat midsommar i Dalarna någon gång, att det där liksom är PÅ RIKTIGT. Nu har jag gjort det. Och banne mig, det var verkligen på riktigt. Det kanske inte till största delen var folkdräkterna och Sundborns fina resning av stången, även om det så klart gjorde intryck, men framför allt hur bra och trevligt det blev! Min vän Katarina har gjort i ordning sitt nyinköpta torp till en liten dröm! Så vi var 19 stycken som utnyttjade hennes gästfrihet och det blev alldeles fantastiskt. Bara en sådan sak som att det var bra väder. Visst, lite regnstänk kom men det kom lägligt när alla satt under tälttak och utöver det var det solsken och... värme! Något helt nytt för oss svenskar på midsommar.

God mat, trevliga vänner och mysig stuga, det kan inte bli bättre. Se själva:

Hobborn


Katarina och Cissi förbereder sillunchen
Inuti det fantastiskt fina torpet
Doris



Dagen efter

3 kommentarer:

Carin sa...

Ser fantastiskt ut!
Doris är ju bara för söt.

L8 sa...

Ja, alltså jag blev ju kär i Doris. Hur kan man låta bli?

K sa...

Sannerligen, det ser ut som ett riktigt trevligt ställe det där Dalarna. :-)