tisdag, oktober 16, 2012

Tvårummare med spikar

Det här med att det skulle ta ungefär två veckor att bullersanera... Bullshit, säger jag! Här bor vi tre personer i två rum just nu, och de två rummen är det grejor precis överallt! Jag blir lite lätt galen. I morgon är det jag som ringer och skäller på någon.

Annars? Tja, mycket jobb för oss båda, Clara hade en liten kräksession på dagis idag men det har inte kommit mer efter det. Vi stupar strax efter 10 på kvällarna och turas om vem som ska få ligga på spikmattan.

På tal om spikmattan. Köpte du en? Jag köpte en via jobbet och tänkte samtidigt, jaha, får vi se hur dyra mina två tillfällen på den här blir, för så mycket mer kommer jag antagligen inte att använda den. Men när man får erbjudanden om saker som sänkts väldigt mycket i pris så tenderar man ju, eller i alla fall jag, att köpa grejen nästan oavsett vad det är. Sån är jag.

Hur som helst. Denna skänk ifrån ovan. När jag är lite stel - fram med spikmattan. När jag är uppe i varv - fram med spikmattan. När jag har svårt att sova (ok, händer typ två gånger om året och oftast i samband med resa med extremt tidig avgång eller de få gånger J och jag är osams) - fram med spikmattan. Den är grym! Jag somnar som en stock och vaknar oftast framåt 2-tiden då jag får resa mig upp och bokstavligt talat DRA den ur ryggen. Ont som faan gör det, men vi kan säga så här: Då behöver man inte lägga några pengar på dyra silkeslakan för det känns som att lägga sig ner på ett moln när man haft ett hundratal piggar in i ryggen ett par timmar.

2 kommentarer:

Christin sa...

Jag kanske skulle använda den där spikmattan då. Den ligger ju bara i garderoben.

danquen sa...

Jobb jobb jobb. Saknar min familj. Och mina rum. Puss