torsdag, augusti 07, 2008

Jag bor i källaren

Så känns det just nu. Vi fick generöst nog en extra semesterdag av vårt jobb eftersom vi alla vet att det i höst kommer att bli en del övertid och just nu har vi det ganska lugnt tills kunderna kommer tillbaka från semestern. När jag fick den där extra dagen bestämde jag mig för att det var dags. Inga ursäkter finns kvar, nu måste jag börja rensa bland alla flyttkartonger som står kvar i källaren. Jag har sedan vi flyttade in haft ca 30 (!) lådor fulla med mestadels skit i källaren och det har inte varit så lockande att ta tag i dem. Men som sagt, nu var det dags. Och jag har rensat kan ni tro. Och jag har insett några saker om mig själv:

- Jag är fenomenal på att gömma pengar lite här och var. Det är verkligen synd att det inte används pesetas längre.

- Jag har fotograferat hemskt mycket redan i mitt liv. Faktiskt många bra bilder men otroligt många dåliga också.

- Jag har fått galet mycket konstiga presenter i mina dar. Och konstigt nog har jag behållt dem.

- Jag måste lära mig att slänga saker oftare.

- Det är dumt att packa ner orkideer i flyttkartonger. Man glömmer dem lätt och hittar dem åtta månader senare.

- Jag har tydligen varit flitig brevskrivare för jag har massor av fina brev från olika vänner.

- Jag blir galet nöjd med mig själv efter en hård dags arbete. Två vändor till tippen med skräp och en vända till Läkarmissionen med gåvor och 4 flyttlådor med saker som skall säljas på loppis har gjort mig lite mör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här gäller det att kolla bloggen märker jag...
Bra jobbat Lotta, flyttlådor och annat gammalt man har samlat på sig är inget roligt att ta tag i.

Anonym sa...

Bra jobbat Lotta! Både med röjandet och med bloggandet.