söndag, oktober 19, 2008

Jag är inte tillräckligt gammal

Följande scenario utspelade sig härom dagen:

Jag går mot en parkering för att hoppa in i bilen. Jag hör lite stoj och stim och plötsligt kommer en liten flicka fram till mig (jag gissar på 4 år) och frågar:

– Vem skall du hämta?

– Va?

– vem skall du hämta?

Jag inser att jag står vi ingången till ett dagis.

– Nej, jag skall bara hämta min bil.

– Men vart är dina barn? Frågar flickan förvirrat.

– Jag har inga barn.

– Varför inte det?

(det är här som det naturliga svaret " för jag är inte redo för sådana som dig ännu" inte riktigt passar så jag säger istället:
– För jag är inte tillräckligt gammal.

Det är då jag får blicken. Hon synar mig uppifrån och ned och jag riktigt ser hur hon tänker att hon där, hon är minsann RIKTIGT jäkla gammal! Men flickans föräldrar har verkligen gjort sitt jobb och hon säger inte det där högt. Men jag ser, den blicken kan man inte gömma sig för.

Ögonblicket räddas av att hennes bror kommer farande och kommenterar vilken gammal baklucka jag har.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snart 30 elle....

Detta är bara början... Jag vet