onsdag, oktober 29, 2008

Ett nytt steg i vårt förhållande

Jag var och klippte mig idag. Jag känner att jag äntligen hittat en frisör som känns bra och detta var tredje gången jag gick dit. (Jag är ju iof aldrig helt nöjd när jag går från en frisör, men här är jag inte särskilt missnöjd alls). Och hon är väldigt trevlig också, min frisör. Vi pratar mycket och har väldigt roligt (hon gillar också att prata med olika dialekter). Om sanningen skall fram så skulle jag gå dit även om hon inte var så roligt, för den huvudmassagen man får när man får sitt hår tvättat... Helt underbar! Man får gå ner i ett rum där det är tända ljus, skön musik och man får sätta sig i en skön, bakåtlutande fåtölj där benen fälls upp. Jag tror faktiskt att massagen pågår i nästan 7-10 minuter och det masseras även lite ner i nacken. Jag njuter i stora drag.

Dock blev jag lite förvånad idag när jag skulle gå därifrån. När jag betalat och var på väg så kramade hon mig plötsligt! Som när man säger hej då till en vän. Jag blev väldigt paff men kramades givetvis tillbaka och råkade nog trycka in mitt örhänge i hennes kind. Det hela kom väldigt oväntat men var ... trevligt på något vis. Det känns som att vi tog ett nytt steg i vårt förhållande. Det var ju trots allt tredje träffen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är ett stort steg att gå från "hej då" till kram. Hur blir det nästa gång du kommer dit? Då blir det nog en kram när du kommer då eller? Sånt där kan vara svårt.
Men det känns skönt att veta att du är bra på att kramas nu iallafall.
/ Christin

Anonym sa...

Att känna sig bekväm med sin frisör, gynekolog och tandläkare är väldigt viktigt för sinnesfriden :) Grattis får man säga!