fredag, oktober 24, 2008

Som jag längtat

Idag kom min vite hårige vän upp till Stockholm, som jag har längtat! På plats fanns en skål med kyckling och pressad potatis till middag. Potatisen kunde som vanligt ha kvittat såg jag.

I helgen blir det pyssel hemma och middag med Johans familj. Och så skall vi gå och se Låt den rätte komma in. Om vi får biljetter så skall vi se den på plats, i Vällingby som ligger nära Grimstaskogen där några av de läskiga scenerna utspelar sig. Vi har båda läst boken och John Ajvide Lindqvist är en av mina absoluta favoritförfattare. Filmen har ju dessutom fått riktigt bra kritik så det här ser jag fram emot.

Och vem kan inte se att den här mannen kan hitta på läskiga historier?!

3 kommentarer:

K sa...

Jag trodde att den vithårige vännen var mannen på bilden.. sen insåg jag att du menade Viggo...haha.

Kyckling och pressad potatis...

Spoil the dog much? :-)

Anonym sa...

Du råkade ju bara få lite kyckling över, var det inte så?

Anonym sa...

Nej, det köptes en hel kyckling till vakthunden. L8 passade på när inte jag var med och handlade. För jag hade lagt mig platt på marken, gallskrikit och tvärvägrat.