tisdag, december 02, 2008

Stora grejer

Nu kunde jag inte dra ut på det längre. Jag har väntat eftersom jag inte vetat hur jag skulle göra men nu var det dags. Jag har köpt en ny almanacka. Det kan ju låta som en simpel grej, men då jag är nära på autistiskt noggrann med vad jag köper för blad till almanackan (till samma pärm som jag haft i ca 10 år) så blir jag förvirrad om de inte ser ut på samma sätt som året före. Men i år var det dags, jag har bestämt mig för att lämna min gamla plåtskal till filofax och köpt en Moleskine. Till min förfäran fanns det inget blädderex i affären så jag köpte den enbart utifrån den lilla översiktsrutan på omslaget!

Och det var ju vissa besvikelser skall jag medge. Dagarna står på engelska. Inga röda dagar utmärkta. Inte så mycket plats för egna anteckningar. Ja - det här kan bli en prövning. Men den är slimmad, lätt och snygg. Det kommer man långt på.

Nedan ser ni en bild på en relativt nyvaken Christin som blir serverad Amerikanska pannkakor i sitt hem. De blev riktigt bra om jag får säga det själv. De var fyllda med bl a choklad, banan och sirap. Självklart kunde det inte bli annat än en grym dag efter den starten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var fantastiska pannkakor! Men ni ser väl att det finns frukt på bordet också?
Jag har levt i klorna på Filofax i några år nu, och jag har lite tips som jag ge dig, Lotta.

mimimilla sa...

Själv bestämde jag mig för att det är dags att lägga den svarta kalendern bakom mig och anamma lite färg i vardagen. 2009 blir cerist för det blir man glad av! :)

http://www.ordning-reda.com/pages/?srv=cms&dom=1037&rub=2423&vFamID=2502