torsdag, februari 26, 2009

1 timma på Citygross

Snart är det helg! Och igår kväll kom mina föräldrar och hundarna upp till Sthlm. Jag har så klart varit inne i lägenheten och gosat lite med hundarna ikväll. Sedan for jag och handlade eftersom vi skall bjuda min familj och några släktingar som också kommer upp och hälsar på på middag. 1 timma på Citygross! Jag gillar att handla på stora ställen för det känns som när jag var liten och vi åkte till B&W i Skara och storhandlade. Det var en helt ny värld som öppnade sig när det plötsligt fanns både kläder och affischer i mataffären (till skillnad mot utbudet på Sahlins i Kvänum). Men det finns en stor nackdel med de där stora ställena också och det är att jag hittar ju för sjutton ingenting!

Citygross i Bromma finns i Carlsbergs gamla bryggeri. Jag kan tala om att det är ingen liten lokal. Och när man inte hittar vad man skall ha så får jag springa fram och tillbaka hela tiden för att plocka mina varor. Man kan ju faktiskt nästa säga att det är som att jag varit ute och promenerat en timma ikväll. Ser man det så så slog jag ju ändå två flugor i en smäll. Nu blev jag ändå lite nöjd.

Hur som helst skall det bli väldigt trevligt med besök av kusin och moster, det ser jag verkligen fram emot! Dessutom kommer vi på lördag att gå en 3,5 timmar lång blomsterbindarkurs. Väldigt kul. Florist är nog ett av de yrken jag skulle kunna tänka mig att jobba som om jag inte gjorde det jag gjorde. Vi får väl se om jag säger samma sak efter denna kursen.

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det fanns ett café inne på B%W också. Det var lite fest när man åkte dit.
Hoppas att ni får en trevlig helg!