fredag, mars 27, 2009

Släckt var det här!

Imorgon, lördag är det Earth hour. Kl 20.30 förväntas miljontals människor och städer släcka ned för en gemensam manifestation för klimatet. Jag brukar generellt fnysa lite på näsan åt när man skall visa sin åsikt på ett visst sätt, men det här gillar jag. Kraften av att så många människor gör samma sak samtidigt är häftigt.

Jag kommer att sitta på en restaurang tillsammans med några av mina närmsta vänner och jag är faktiskt lite nyfiken, kommer de att släcka ner? Även om jag förstår att köket kanske inte kan stanna av så vore det coolt om de körde levande ljus istället för det vanliga. Det återstår att se helt enkelt.

Jag hade gärna sett till att befinna mig på en utkiksplats där man ser en hel stad. Tänk att se hela Avenysn eller Globen släckas ned.

Ska ni släcka?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer ju att befinna mig på samma restaurang som du. Men vi släcker hemma innan vi åker. Hoppas att det blir levande ljus på restaurangen.