torsdag, december 10, 2009

Julen

Snart är det jul igen. Det blir den första julen som jag inte firar med min familj. Vi skall vara hemma i vårt hus och fira med Johans familj och släkt. Det blir så klart tomt utan min familj, men också riktigt mysigt att vara hemma hos oss hela dagen, att få bestämma själv hur julen ska vara.

Givetvis så kommer det lite andra rutiner när man firar med en annan familj. Med just den här familjen kommer ett gigantiskt, Hemmagjort julbord. Och då menar jag hemmagjort ner till korv och senap. Iiiinte riktigt vad jag är van vid. Och kanske inte riktigt så jag hade lagt upp det om jag skulle göra allt själv. Men det ska jag ju inte. Vi delar upp som tur är och när jag fick fullkommlig panik härom veckan över allt som skulle göras så lovade Johan att han kunde göra allt själv om jag ville det, det var inga problem. Och då lättade trycket, jag kände att klart jag är med, men då ligger inte ansvaret helt på mig att det skall vara en buffé uppdukad på julafton signerad Lotta liksom.

Så, i söndags rullade jag 100 köttbullar som ligger i frysen och imorgon skall det då tillverkas korv. Jag kände mig som 100 år minst när jag frågade om man kunde köpa gristarm nere i charken på ICA. Fjällster heter det tydligen. Det är en helt, lite konstig, ny värld. Så går ni förbi på vår gata imorgon kväll så kan ni se oss mala kött och stoppa korv. Inga konstigheter.

3 kommentarer:

Christin sa...

Det kan vi väl få se lite foton på?

Anonym sa...

Längtar du till den julen då mamma köpte SAS matbticka litt jul?

Kingen sa...

Du kan ju alltid fråga din bror om det är något du undrar över i den "nya" världen.