lördag, februari 06, 2010

Det här med schlager

Ikväll har vi tittat på schlager. Jag är inte särskilt förtjust i schlager och med det nya konceptet att köra femtioelva olika deltävlingar så är det ju ännu konstigare. MEN. Jag har upptäckt något. Att vara hemma en lördagkväll med god middag och tända ljus och titta på schlagerfestivalen frambringar en ... trygg känsla. Jag tror det är barndomen som spökar. Känslan av att samlas kring tv:n (vilket vi sällan gjorde) och att något fortsätter återkomma år efter år ger någon slags trygghet att oavsett hur gammal jag blir så finns vissa saker kvar. Att jag inte tycker musiken är bra får jag bortse från. Och måste jag välja så blir det låten vägsalt som var finast ikväll.

4 kommentarer:

Christin sa...

Det kanske var Dolph som gjorde att du kännde dig så där trygg.

Anonym sa...

Är det så att man inte gillar detta kunde man ju slå över till en annan kanal för där kunde man se en utmärkt fight mellan Dif och Modo !!!

danquen sa...

Precis. Jag försökte Ronney. Snabbt som en kobra rappade Lotta mig med en linjal över fingararna så att jag tappade fjärren. Jag vågade inte testa igen. Jag grät stillsamt över den missade matchen och de faska sångtonerna från TV'n.

Anonym sa...

Det finns nog utrustning så det går att se SVT på mac!!