måndag, februari 15, 2010

Ny bild

Tack Carin och Katarina. Ni motiverade mig att komma iväg till gymmet idag. Och gissa vad som hände i kassan? Ni kanske inte minns det men förra gången jag skaffade gymkort på Åkeshovsbadet så togs en av de gräsligaste bilderna i mannaminne på mig. Tjejen som satt i kassan denna gången var skön; hon sa iskallt; "Du kanske vill ta om den där bilden?" Jag skrattade till och sa "gärna". Då såg hon lite skyldig ut och sa "Du blundade ju" som för att släta över det hela. Men jag är henne tacksam. Nu när jag går genom den lilla grinden in till gymmet kan annat folk i lokalen se en fullt normal bild av mig. Det känns som en bra start. Sämre kommer det kännas i benen i morgon eftersom det bara fanns en Stairmaster ledig och all min alldeles-för-många-kilon-efter-jul-ångest fick dämpas på denna tingest. Hej invalidvecka!

3 kommentarer:

Carin sa...

Härligt jobbat!

Christin sa...

Bra jobbat!! Skönt med bilden också. Så behöver liksom inte det bli en anledning att inte gå.

Katarina sa...

Jag är som Oprah ju! En spridare av inspiration!

Lets go!