måndag, januari 24, 2011

Andra vurpan

Ikväll var det dags för vinterns andra vurpa. Min kropp satsade på att ge samma skinka ännu en motgång, den hade ju ganska nyligen blivit oöm igen. Det är så satans lurigt med blank-is under snö! Det lite prekära i situationen var att jag var ute och gick med Viggo och skulle lite diskret kika in till dem som bor i lägenheterna mitt emot oss. Jag tänker att de ser ju in till oss, nu skall jag faktiskt se hur det ser ut inne hos dem. Det var givetvis då jag tog ett kliv åt sidan och for i backen. Diskret var inte ordet.

2 kommentarer:

CECILIA sa...

Tur att du inte bar på bebisen iaf! Det är en av mina tvångstankar, eller var iaf när hon var mindre, att ramla när jag häll i henne så att hon flög all världens väg och bröt nacken. Jag hör ju hur sjukt det låter, men du fattar;-)

L8 sa...

Cecilia; jag fattar precis! Jag har sett diverse hemska scenarion framför mig där jag halkar i nedförsbacke och vagnen far rakt ut i gatan eller att jag halkar när jag bär henne till bilen. Det ingår väl i den mänsliga hjärnan att tänka på vad är det värsta som kan hända-scenarion. Numera lånas jag Johans broddar på promenaderna.

Jag läste på lite om dreamfeeding och tackar för tipset men Claras problem är snarare tvärtom, jag har ofta svårt att hålla henne vaken nog att äta, oavsett tid på dygnet :)