tisdag, maj 17, 2011

En dag utan Clara

I lördags var jag på Heléns möhippa. Helén skall gifta sig med sin Mattias i september så vi var riktigt tidigt ute. Det blev en väldigt lyckad dag med 4H-gård, kroki med en rätt läskig gubbe och god middag med inhyrd kock. Middagen var i en av hennes kompisars lägenhet och jag var helt tagen av hur de bodde. Jag har försökt räkna och jag tror det var runt 11 rum och den låg på Östermalm med utsikt mot Humlegården. Bara duschmunstyckena i ångbastun fick mig att häpna men även den dubbla vinkylen, filmrummet och den 240 cm breda sängen imponerade. Det var väldigt roligt att få befinna sig i den världen för en stund.

Det var också första dagen som jag inte var med Clara på nästan en hel dag. Just nu ammar jag bara på morgonen och kvällen så det funkar fint att göra en utflykt en dag. Det var faktiskt väldigt skönt att få bara vara "jag" ett tag. Att inte behöva tänka på gröt, smakportioner, välling eller blöjbyte utan bara få fokusera på mig själv var som sagt ett halvår sedan sist och det behövdes. När det var dags för mig att åka hem på kvällen så längtade jag till min lilla familj och det var jätteroligt att komma hem igen med ny energi.


1 kommentar:

Anonym sa...

I stället för krokigubbe kan ni testa en sån här nästa gång:
https://www.flashback.org/t1533002
Haha :-D
/Kattis