söndag, maj 22, 2011

Långhelg med mamma och pappa

I onsdags åkte Johan till Skottland och på torsdagen kom mamma och pappa upp till oss. Pappa hann knappt komma in innan han hade dundrat ner i källaren och fått tag på gräsklipparen och körde igång i trädgården och sedan var det inget stopp på honom. Så fin som trädgården är nu har den inte varit på länge! Förra helgen var Johans mamma här och grundade så tack vare våra föräldrar har vi nu en trädgård värdig ett pensionärspar.

Det har varit jättemysigt att ha dem här och vi har varvat utflykter med att vara hemma och fixa. Jag har tagit hand om min gamla spjälsäng från 70-talet och målat om den i matt svart, jag är väldigt nöjd med resultatet! Det pratas lite här hemma om att det kanske är dags att flytta över Clara till eget rum nu, men jag är inte riktigt redo känner jag. Jag behöver lite tid till innan hon sticker till egen lya på natten. Däremot börjar amningen lida mot sitt slut och det är skönt. Det har varit mysigt och skönt att det har fungerat men nu är vi båda rätt färdiga med det där.

Nu kom jag ur spår. Jo, i fredags var vi på Sjöpaviljongen i Alvik och satt i solen och åt lunch, fantastiskt gott och lyxigt. Idag tog vi med Johans mamma och åkte ut på Färingsö till Äppelfabriken som var ett fantastiskt mysigt ställe. Efter att ha kollat in ALLT i den lilla gårdsbutiken köpte jag en svindyr flaska rabarbersaft och sedan bar det av till Jungfrusunds marina där vi åt brunch i solen. En väldigt skön dag med andra ord.






6 kommentarer:

Christin sa...

Åh, vad mysigt det låter! Jag vill träffa Clara snart! Hon är ju stor nu!

Carin sa...

Jag skulle kunna tänka mig att hänga lite med Claras mamma faktisk, hon är rätt trevlig..;)

L8 sa...

Åh vad jag längtar efter er! Jag kommer ner den 15 juni, då MÅSTE vi träffas. Jag vet Christin att du har det körigt då men jag ser till att åtminstone komma förbi och få mig en kram.

Christin sa...

Ja, absolut! Jag ska se till att det finns tid för oss att ses. Jag längtar efter att träffa dig också, inte bara Clara om det lät så på mitt förra inlägg. :)

klabbe sa...

Riktigt sköna bilder. Mera sånt:-)

Josefin sa...

Den saften är värd sina pengar! Ha en skön sommar. Kram Josefin