onsdag, maj 04, 2011

Skitdag

Det är inte ofta jag upplever att jag har en kass dag men idag var en sådan. Jag har faktiskt inte varit på uselt humör för detta men konstaterat att allt bara går fel.

Det började på väg till lunchträffen. Clara bajsade i bilen. Ok, jag skulle ändå amma henne i bilen innan vi gick in så det blev till att trixa och byta i baksätet. Då kom hällregnet. Eftersom min vän stod och väntade inne i köpcentret så kunde jag inte vänta ut det. Ut i regnet och fällde upp barnstolen. I med Clara och på med regnskyddet - som visade sig vara för liggdelen, inte för sittdelen som vi nu använder. Det blev ett litet tält med ett hål mitt uppe på vagnens tak, typ där det kommer mest regn på vagnen. Vidare mot P-automaten och ställde mig i kö. Men att jag stod i kön uppfattade inte killen som trängde sig före när jag böjde mig ner för att plocka upp plånboken ur väskan.

Väl framme vid automaten blir plånboken så hal att jag tappar den och Visa-kortet i en jättepöl. När jag dragit kortet visar det sig att det är något fel på maskinen, jag trycker i mer och mer pengar men tiden rör sig inte framåt. Allt detta i hällregn. Jag avbryter köpet tre gånger och sedan ger jag mig och trycker ut en för dyr biljett.

Lunchen med vännen var trevlig så den kan jag verkligen inte klaga på. Jag gick en stund i affärer efter lunchen och blev nödig. När jag lägger en femma på betaltoaletten och går in, tror ni då att låset funkar? Oh nej. Jag blev bara så trött så jag satte mig och kissade och struntade i att någon när som helst kunde rycka upp dörren. (ganska otroligt att ingen faktiskt gjorde det en dag som denna).

Jag insåg att jag började bli sen till att parkeringen skulle gå ut så jag stressade ut till bilen och höll tummarna att det inte skulle bli någon P-bot. Men så klart, det hade jag ju fått. MEN - inte på grund av tiden, utan för att jag hade lagt biljetten åt fel håll! Givetvis.

Väl hemma landade jag i soffan med en latte och slappnade av. Clara och jag satt och gosade och lekte lite när hon svishade till med sin lilla hand över min läpp och rev till så att det började blöda. Visst, vi snackar inte sår som behövde plåstras om, men ändå liksom.

Nu ska jag snart krypa ner och sova innan jag välter ut ett glas vatten i min nya dator eller något sådant. Håll nu tummarna för att ingen skimmar mig under natten.

Inga kommentarer: