torsdag, juni 16, 2011

På stan

Idag har mamma, Clara och jag haft en heldag på stan. Det var verkligen jättemysigt att strosa runt i långsam takt och kika in här och var i butikerna. Dilemmat är ju bara som min vän själv sa idag: så mycket tid på stan med mindre pengar än någonsin är ju en omöjlig ekvation! Tur att Claras mormor sponsrar med lite kläder ibland.

Jag har fnyst lite åt det här med att "checka in" på Facebook tidigare men nu måste jag säga att jag gjort en helomvändning! Idag kom den funktionen till sin rätt mer än någonsin! Jag satt och visade mamma hur man gjorde och checkade då in på lunchrestaurangen där vi åt. Det tog ungefär 7 minuter, sedan kom en gammal vän fram till vårt bord och jag fick en bamsekram. Hon hade strosat på stan med sin lille bebis, sett var jag checkade in och vips så fick vi väldigt trevligt sällskap till vår lunch! Fantastiskt.

3 kommentarer:

Anna Zentine sa...

Jag har också stört mig vrålmycket på att checka in, men vänt på pannkakan. Jag tycker dock det är en smula irriterande när folk checkar in hemma hos sig själva, vareviga dag.... what's the point lixom?

L8 sa...

Håller med, att checka in hemma känns inte intressant alls. Om man inte kommer hem från ett års segling eller nåt.

danquen sa...

Om man är kungen så tycker jag att det är ok att checka in hemma. "Kungen is at Slottet". Det är ju tryggt att veta att han kommit hem efter att innan ha checkat in på någon sorts "Club".