tisdag, mars 27, 2007

Besök på framsidan

Jag har haft en underbar helg i Göteborg. Eftersom Fly Me övergav oss som hade köpt biljetter i god tid blev det lite konstiga tågtider som stod till buds. Detta gjorde att Viggo och jag anlände till framsidan så sent som kvart i tolv i fredags. Carin hade snällt erbjudit oss skjuts, men eftersom bussen går från centralen, raka vägen mot Hovås så tackade jag nej, inga problem att ta bussen den biten tänkte jag.

Jag vet inte om det är jag som har blivit gammal och gnällig men fy faan vad jobbigt det är med fulla fjortisar som har lovat mamma och pappa att vara hemma innan tolv. Hela bussen var full av dem och stackars Viggo fick sitta bland alla vingliga och ostadiga ben på helspänn. Den typiska outfitten för en Hovåsbrutta i 14-års åldern är: långt hår som kammas fån ena sidan av huvudet till den andra (någon slags ta-från-de-rika-frisyr men de har ju fortfarande väldigt mycket hår?) blus eller topp, tighta jeans hela vägen och guldiga ballerinaskor. Gärna en kuvertväska till det och lite gulsmycken. Killarna försöker i sin tur att härma pappa så mycket det bara går och kör med loafers där gummisulan går upp på baksidan av hälen, stentvättade jeans och randig skjorta som är så pass uppknäppt att den visar deras ej ännu håriga bröst. Gärna en page på det som även den vänds över från sida till sida vid osäkerhet. Det är lite som att de har tics.

Nåväl, nog om detta. Lördagen gick åt till mysig fika med Lisa, ett frisörbesök och tjejmiddag hos Carro. Jättemysigt! Vi var inte så många denna gången, men jag njuter ju i fulla drag av att vara tillsammans med mina vänner. Viggo blev dock alldeles för full. Först däckade han på festen, på natten var han uppe och spydde för att slutligen på morgonen ramla ur sängen och välta nattduksbordet! Illa.

I söndags åkte Carin och jag ner till Åsa. Det var så skönt att komma dit! Vädret var kanon och det blev nästan för varmt för att ligga i solen. Vi hann dessutom med ett besök hos Mariette och Lukas på eftermiddagen innan det blev racerfart till stationen eftersom jag i vanlig ordning inte kan planera tid.

Här är lite bilder från helgen, då jag bl a smygfotograferade mitt drömhus!





1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, du är rätt mossig när du berättar om fjortisarna.