fredag, september 28, 2007

Tiden går fort när man har att göra.

Som jag nämnt tidigare så är det oftast ett lugnt tempo på mitt nuvarande jobb. Och det kan ju vara trevligt men det blir lite segt emellanåt.  Men de sista dagarna har jag haft fullt upp. Och jag älskar det! Jag kan "beta av" saker på min lista, dagarna går fort och jag känner att jag gör nytta. Jag gillar att komma upp i tempo!

Jag minns när jag började på min förra arbetsplats. Det var så mycket hela tiden och arbetsdagarna var långa, så ibland fick jag helt enkelt smita in på toaletten för att få några minuters vila. Det var ju kanske inte heller det ultimata, men vad tiden for fram. Så det känns kul nu när jag har mer att göra. Dock blir det mindre skrivet på bloggen.

Viggo bor här uppe hos mig nu. Päronen är i Spanien och när de kommer hem skall de bara vara i Sverige ett par dagar innan de sticker till Skottland. De beter sig som pensionärer... Hur som helst gör detta att Viggo och jag får mycket tid tillsammans vilket är jättebra!

Härom dagen promenerade vi tillsammans ute på Djurgården. Det var underbart höstväder och jag lät Viggo gå fri för det fanns inga andra djur i närheten förutom hästar och dem bryr han sig inte om. Det kom tre gubbar gåendes i likadana, blå, träningsjackor. De tittade MYCKET ogillande på min hund och när jag nämde detta för Johan senare på kvällen så sa han att det antagligen var gubbar från någon gammal soldatförening. Inte konstigt att de glodde ogillande, man fick tydligen inte ha lösa hundar där. Men jag kommer från Kvänum och skiter i hur Kungligt Djurgården är, för mig är det bara natur!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra Lotta!! På dom bara!!