måndag, september 24, 2007

Vilken fin höst!

Nu har det varit några riktigt fina dagar. Solen skiner och höstfärgerna kommer smygandes. Man skulle kunna tro att det är nu det är läge att deppa ihop över den sommar vi aldrig fick, men om det bara håller sig så här ett tag till så känner jag mig ganska nöjd! Det är härligt att vara ute och när vi slipper en massa moln och tjafs så får vi mer ljus. För ljuset är det jag är mest rädd om. Ve och fasa för den tid som kommer då man inte hinner vistas utomhus i dagsljus, man kan ju bli deprimerad för mindre. Jag funderar på allvar att köpa ett tio-kort på Igloo som ligger bara några minuters promenad från mitt jobb. Där får man löjusterapi och kan samtidigt ta en fika om man vill. Eller frukost. Men då måste jag gå upp tidigare och det är ju just det som är så svårt när det är som mörkast. Moment 22 liksom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vi har ju varandra!