tisdag, april 15, 2008

Bajsbredbandsbolaget

Jag är så ARG!! För över en månad sedan pratade jag med Bredbandsbolaget om hur vi snabbast och smidigast skulle få in bredband i huset och allt verkade frid och fröjd. Den 6 april var det ett hembesök inplanerat för att de skulle pilla med vårt uttag.

Men så blev det besöket avbokat. Utan att vi fick veta något. Anledning: De hade försökt nå oss men inte lyckats. Hmm, inga missade samtal. Ringer upp igen. Oj, de har visst antecknat fel telefonnummer! Jaha, bokar in igen. De skulle komma idag. På förmiddagen säger kundtjänst att han kommer idag men att han ringer först. Konstigt att inte ha längre framförhållning än så, men ok, vi får åka från jobbet.

Men ingen leverantör ringer. På eftermiddagen säger kundtjänst istället: Nä, det har visst blivit avbokat igen. ??? Jag har ju vakat som en hök över telefonen?! Svaret på Kundtjänst; vi har ofta detta problemet och nu dröjer det ytterligare 10 dagar innan vi kan lägga in en beställning. När jag svarar att det är orimligt erbjuder de ett mobilt bredband så länge. Snällt, men eftersom det bara funkar till XP så kan vi inte använda det. IDIOTER!! Ingen annanstans skulle man kunna behandla en kund på det sättet och fortfarande inte ha brutit sitt kontrakt. För på kontraktet står det att det kan ta upp till 3 månader. Men som kundtjänst säger, DET händer ju aldrig. Mmm, eller hur.

För övrigt är det toppen i huset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jag är ledsen att ni råkat ut för Bredbandsbolaget. Man ska inte ha nåt med dem o göra. Jag har haft såna problem med dem att jag till slut ringde till Sverigechefen och skrek o grät. Bespara er en massa prblem o dra er ur nu!

Anonym sa...

Vi fick ett datum då bredbandet skulle vara inkopplat när vi flyttade. Det tog en månad till efter det. Och i deras värld är det helt ok. Ändå erkände de att de gjort fel, men någon kompensation var det inte snack om. Jag fick till och med kämpa för att slippa betala för den månaden som vi var utan. Vilket bolag... Bredbandsbolaget, så klart. Så Lotta, ställ in dej på att det kommer att ta tid.

Anonym sa...

Jag mailade till Director Customer Service & Support på Bredbandsbolaget och beskrev situationen sakligt. Han verkar ha viljan att lösa problemet. Men man vet ju inte, det kan vara ett spel för galleriet. Vi får se om det löser sig idag.