måndag, april 28, 2008

Dolly och jag

Nu börjar jag förstå. När vi har fredagsöl med jobbet skall jag inte tro att jag kan göra någonting mer den kvällen. Jag har varit naiv nog att tro att fredagsöl innebär just några öl efter jobbet och att man sedan drar hem. Typ. Men så är det inte på Spinn. För det är så mycket trevligare!

Varje gång vi har fredagsöl så är det tre personer som håller i det. Förra gången hade de gjort mexikansk afton med chiligryta och margeritas. I fredags var det musiktema. Till min stora förfäran involverades vi alla i att uppträda för varandra. Vi blev indelade i tre grupper; disco, rock och country. Jag kom i countrygruppen. Ni kan inte föreställa er hur det lät när vi var fem stycken, utklädda i rutiga skjortor, boots och megabröst som sjöng Dolly Partons "working 9 to 5"! Det lät gräsligt och vi hade på väldigt kort tid övat in en riktigt fånig dans som vi utförde. Vi skrattade hysteriskt och de som tittade på skrattade ännu mer.

Efter det bjöds det på grillade hamburgare och mer öl och vin. Och det var då jag visste att Johan väntade hemma med omsorgsfullt lagad middag. Vilket också vart asskönt, men nästa gång skall jag inte tro att jag vill gå hem vid åtta, för det vill jag inte!

För övrigt går vi och fixar i huset om kvällarna. Ikväll har jag tagit upp kampen om vår gräsmatta - skall jag eller maskrosorna vinna? Jag kan säga så här: som den lilla kontorsråtta jag är har jag en rejäl blåsa i handflatan nu. Men kampen går vidare!


Premiärgrillningen

Tulpaner i rabatten

Tulpaner i gräsmattan...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Våra grannar har VÄRSTA maskrosborttagaren. Hoppas att länken funkar: http://www.fiskars.com/se/TrädgÃ¥rd/TrädgÃ¥rdsredskap/Ergonomi/Product+Detaila8c9.html?contentId=84870

L8 sa...

OJ! Men jag hade ju jättebra verktyg! Jag har fått dem av dig, Christin :)

Anonym sa...

Oh there you are L8. I fund your friend in Bulgaria! Click
here

Anonym sa...

Ja, det är klart! :-)

Anonym sa...

Så fint huset är,vad gör det om där är lite maskrosor (det lyser upp lite när dem blommar).Ska bli roligt att komma upp och se det "in real",någon gång.

Anonym sa...

vilka fina tulpaner .
vad heter dom vet du det
agg8