tisdag, april 22, 2008

det är rökigt i Eneby

Vi grillar allt nu. Hela kycklingar, fläskkarréer och hemmagjorda hamburgare. Fisken har inte kommit upp på Webern ännnu, men det är bara en tidsfråga. Och allt blir ju så gott! Visst, fram i augusti kanske jag inte är lika entusiastisk längre, men det är ju liksom det som är grejen. Då har man jätttemånga långa, mörka månader framför sig att bli trött på allt som görs på spis och i ugn. Och ni kan tro att jag impar på kollegorna när jag dukar upp mina lunchlådor.

Vi har en gigantisk uteplats på jobbet och nu när solen skiner så äter alla som har med sig mat där ute. Idag somnade jag i solen och blev faktiskt lite röd om kinderna och på bröstet. Funderar på att som en tysk turist gå ut och paxa en av solstolarna där ute redan imorgon bitti!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det härligt att grilla!! Ni kanske kan grilla även på lunchen?

Anonym sa...

Det är även lite stökigt i Eneby.

Anonym sa...

Vi har också tänt grillen hemma i Ekeby.
Lustigt att vi nästan bor på samma ställe.
Martina och Patrik var hemma förra helgen, då åt vi nygrillat. /Mariette

Kingen sa...

hmm inte för att vara pessimistisk, men de e inte lika kul o rengöra webern innan säsongen. Pizza e osse gott :D