tisdag, juni 10, 2008

Det var en lååång helg!

Jag tycker om fyradagarsveckor. Helt klart. Jag njöt verkligen av denna långhelgen, sol och bara strutta runt i trädgården och vattna lite. Precis lagom sysselsättning. Jag var själv hemma i helgen eftersom Johan var iväg på fiskeresa på Åland. Självklart saknade jag honom, men ibland är det väldigt skönt att vara själv ett par dagar. Jag åt tex nudlar med morötter och lök, en festmåltid som min käre sambo inte uppskattar till fullo. Jag klippte gräset och han slapp se när jag svor och svetten rann. Eller när jag fick för mig att poppa popcon mitt i natten och kolla på Catherine Tate-avsnitt. Läckert.

I morse reagerade jag på ett - för mig- nytt sätt. Jag blev glad när jag gick upp och såg att det regnat under natten. Nu har det varit strålande sol så länge att det faktiskt var välkommet med lite regn. Det för med sig två starka fördelar: 1. Man slipper andas in 2 ton pollen i varje andetag. 2. Man slipper vattna i trädgården vilket göder latmasken i mig. (jag börjar låta mer och mer som en bonde.) Enligt dashboarden skall det bli regn i Stockholm imorgon och på söndag. Jag följer vädrets uppdateringar tätt, tätt, för på fredag är det dags! Carin och jag skall gå på Dolly Partons konsert! Det skall bli mycket angenämt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

I Kungsbacka råder bevattningsförbud. Det innebär att vi har trötta växter och en smutsig bil. Jag hoppas också på lite regn, men bara under veckan. Till helgen vill jag ha sol igen!

L8 sa...

Smugglar du inte ut lite vatten på natten till växterna då? Vilken mardröm om allt dör... Men då har ni i alla fall en fin altan kvar.

Anonym sa...

roligt att se lite bilder från ert fina hus och trädgård visst är det kul att se när allt växer. Vi har och så bevattningsförbud ,men egen brunn och inga grannar(nästan)så det växer som bara den. Att du låter lite "bonnig " är ju inte så konstigt, du har ju trots allt dina rötter från landet.

L8 sa...

Åh, smart med egen brunn! Och om din granne klagar kan du säga till mig, jag känner henne så då kan jag ta ett snack med henne... ;)

Japp, rötterna sitter nog kvar någonstans i västgötska myllan, även om jag då hade svårt att klara en kaktus.

Anonym sa...

Det ska bli såå trevligt!! Jag ska bara komma ihåg att packa ner biljetterna....

Anonym sa...

Här har ni lite att öva på:

umble outta bed
And stumble to the kitchen
Pour myself a cup of ambition
Yawnin’, stretchin’, try to come to life
Jump in the shower
And the blood starts pumpin’
Out on the streets
The traffic starts jumpin’
And folks like me on the job from 9 to 5
Chorus:

Workin’ 9 to 5
What a way to make a livin’
Barely gettin’ by
It’s all takin’
And no givin’
They just use your mind
And they never give you credit
It’s enough to drive you
Crazy if you let it

9 to 5, for service and devotion
You would think that i
Would deserve a fair promotion
Want to move ahead
But the boss won’t seem to let me in
I swear sometimes that man is out to get me
Mmmmm...

They let your dream
Just a’ watch ’em shatter
You’re just a step
On the boss man’s a’ ladder
But you got dream he’ll never take away

On the same boat
With a lot of your friends
Waitin’ for the day
Your ship’ll come in
And the tide’s gonna turn
An’ it’s all gonna roll you away

2nd chorus:

Workin’ 9 to 5
What a way to make a livin’
Barely gettin’ by
It’s all takin’
And no givin’
They just use your mind
And you never get the credit
It’s enough to drive you
Crazy if you let it

9 to 5, yeah, they got you where they want you
There’s a better life
And you think that I would daunt you
It’s a rich man’s game
No matter what they call it
And you spend your life
Going funny if you want it

3rd chorus:

Workin’ 9 to 5
What a way to make a livin’
Barely gettin’ by
It’s all takin’
And no givin’
They just use you mind
And they never give you credit
It’s enough to drive you
Crazy if you let it

Fade:

9 to 5, yeah, they got you where they want you
There’s a better life
And you dream that I would daunt you
It’s a rich man’s game
No matter what they call it
And you spend your life
Going funny if you want it

L8 sa...

Pft! Den kan jag sedan länge! Det var den vi fick framföra på förra fredagsölen... (det är faktiskt sant!)

Anonym sa...

Härligt Johan! Jag sjöng för mig själv här på kontoret. Det är nog den bästa hon gjort. Men Millencolins version på den är riktigt vass också.
Lotta och Carin, hoppas att ni får riktigt trevligt ikväll!!!