torsdag, juni 19, 2008

Midsommar ≈ dåligt väder

Vi har haft strålande sol under flera veckor. Varmt så det knappt gått att sitta i solen. Så kommer Dagen allt närmre och då slår det så klart om... I Kungsbacka där jag skall fira midsommar väntas enligt SMHI 11° och regn. Kul. Verkligen. Som tur är har min kompis en s.k. pensionärskuvös. En inglasad altan. Det är jag - som tycker det gör ont att frysa - oerhört tacksam över. Endast en varm tröja kom med i bagaget, annars är det klänning som gäller.

Vad har förresten hänt med radion de sista veckorna? Alla sjunger svenska låtar om konstiga saker. Ta bara Bag in da box. Såg nyss videon på Youtube, ganska rolig iof men det känns som att alla försöker göra en Boten Anna. Fast värre liksom. 1000 sommarplågor på en gång.

Jag har inte insett förrän nu hur kort tid det är kvar till semestern. När jobben börjar hopa sig och man ser den där speciella paniken i produktionsledarnas ansikte, då kan man börja glädjas för då är man inne i helvetet före semestern (alla företag skall "bara" hinna göra och trycka sina saker innan vi går på semester) Nedräkning - 2 veckor kvar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, i uterummet ska vi sitta som två pensionärer och dricka portvin.

Patrik sa...

Jag sitter i er dusch och dricker istället.

Anonym sa...

Jag har sett duschen i verkligheten nu!

L8 sa...

Patrik, det är dags att du kommer och hälsar på nu! Du kan tom få låna dushen.

Patrik sa...

Bo i duschen menar du väl ändå?

Ps. Ja, det vore toppenkul att komma förbi på ett besök, det satsar vi på!