torsdag, juni 11, 2009

5-kamp och allsång på Tyrolen

I förrgår bjöds vi iväg av en leverantör till att först trycka våra egna T-shirtar och efter det blev det 5-kamp på Gröna Lund. Jag gick ut starkt med en massa poäng på minikanonerna och sedan fortsatte det bara så. Jag van över de fem andra som var med. Jag är ju inte så lite stolt som ni hör.

I det där 5-kamps-häftet ingick två valfria åkningar. Det var ju givet vilken vi måste prova - den nya Insane som Tele2 dessutom sponsrar. Jag hade inga direkta förväntningar, men var inte heller speciellt orolig. Men helvete vad äcklig den var! Jag skrek i ren och skär dödsångest och stackars Emma fick all panik i sitt öra. Efteråt var jag lite tagen en stund men när väl nacken hade hoppat på plats igen mådde jag fint. Vi avslutade med en klassisk berg-och-dalbana som jag inte har koll på vad den heter.

Jag jämför naturligtvis väldigt mycket med hur det är att gå på Liseberg och det är en helt annan sak. Liseberg är så mycket större och en annan upplevelse. Men jag måste säga att Gröna Lund är väldigt trevligt på sitt, lilla, sätt. Det är fint dekorerat och sockervaddslukten är densamma.

Vi åt på Tyrolen och det är en historia för sig. En tjomme stod och sjöng allt från Elvis till Opera och såg man honom i ögonen var det tydligt att all livsgnista hade försvunnit i samma sekund han tog på sig scenkläderna. Men det var väldigt... folkligt.

5 kommentarer:

Christin sa...

Vad det såna där kanoner med vatten? Dom där man puttar en boll? Dom har jag för mig att du var rätt vass på när vi var på Liseberg. Men jag är sugen på revasch. Kan vi ta det i samband med badminton-matchen?

Patrik sa...

Var det någon som nämnde badminton? Jag vill också vara med.

Christin sa...

Patrik, du vill inte möta Lotta. Det kan låta som en bra idé innan, men du kommer ångra dig...

L8 sa...

Ha ha ha! Först och främst, det var inen sådan med vatten, detta var en liten kanon med bollar som flög ut, dessa skulle man pricka in i hål med olika poäng. Annars är ju vattengrejen min favorit.

Ja, badmintonmatcherna. Jag hade faktiskt glömt av detta. Men Patrik, bara så att du vet - jag är grym!

Christin sa...

Äh, grym skulle jag nog inte säga. Men en del människor har ju en jäkla tur bara.