torsdag, juni 04, 2009

Det ser svart ut...

...på Linnégatan. Härom dagen var jag inne i lägenheten i stan för att lämna lite papper till bostadsrättsföreningen och passade då på att vattna blommorna och gå ett varv. När jag gick genom matsalen tänkte jag "det var inte likt mamma att lägga en svart duk på det där bordet". Sen tänkte jag "och den är banne mig millimeteranpassad i bordets storlek också". Och det är då jag börjar ana oråd. Jag tittar ner på golvet och tycker det ser lite mörkt ut. Jag tittar bakom mig och där är det.. fotspår! Då insåg jag att rummet var täckt med sot!

Det visade sig att grannen ovanför ville rusta upp sin kakelugn och att det vid något tillfälle gått ordentligt snett.Typsikt att vi satsade på genomgående vita möbler i lägenheten. Så nu finns det en femma som skall saneras.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Lotta för allt jobb som du får lägga ner på detta. Det blir en hel del spring med saneringsfolk, försäkringfolk mm.

Christin sa...

Shit! Vad jobbigt!!