tisdag, juni 30, 2009

Bland fästingar & myggor

Igår spelade vi frisbeegolf med Mattias och Helén. Det var deras första runda och de var riktigt bra. Vi värmde upp med lite picknick innan och hade nöjet att sitta bredvid en beachvolleybollplan där massa brunbrända och tränade kroppar for omkring.

En väldigt viktig sak som vi hade glömt hemma var myggsprayen. Herre Gud vad myggor det var i skogen. Jag kom hem med en si så där 20 stick - enbart på axlarna. Och det var noggrann genomgång efter fästingar eftersom Kärsön där vi var och spelade är ett av de mest fästingtäta områdena här omkring. Typiskt.

Nä, han tar inte i alls
Lite avslappnat så där
Inte så bra läge

6 kommentarer:

Christin sa...

Vann du eller?

carin sa...

vilken tur att du har tagit sprutan så du kan härja i gräset..

danquen sa...

L8 kastade in frisbeen i djupa gräset flera ggr men det var jag som fick hämta dom...

Christin sa...

Hoppas att du också har tagit sprutan då.

danquen sa...

Nej, jag offrar mitt liv för min kvinna.

L8 sa...

Johan och jag var i ett lag och vi vann!

Ja, han offrade sig rejält i fästingsnåren, men han han har faktiskt tagit sprutor också.