söndag, oktober 11, 2009

Aspa

Jag har en väldigt god vän. Som jag träffar alldeles för sällan. Men eftersom hon är påhittig så träffades vi mitt mellan Göteborg och Stockholm i fredags, närmare bestämt på Aspa herrgård utanför Askersund. Solen sken och det var en fantastiskt fin höstdag. Man kunde riktigt se hur kugghjulen jobbade på ägaren till gården när vi två checkade in, det är några år emellan min vän och mig och relationen kanske inte är glasklar för en utomstående. Vi hade bokat ett dubbelrum så att vi skulle kunna babbla oavbrutet. Och det gjorde vi! Hon hade tagit med bubbel och jordgubbar och vi hade det så trevligt! Jag tror vi pratade oavbrutet från kl 17 till 02 för att fortsätta i samma stil direkt morgonen efter.

Maten var bra men inte fantastisk. Däremot var det en jättefin gård. Ryshpysh i mängder men det var rätt där. Det blev ett härligt dygn med massor av varma känslor och mentalt utbyte. När jag kom tillbaka till Stockholm på kvällen åkte Johan på herrmiddag och jag var väldigt nöjd med att hamna i soffan med en film och glass. Jag kände att jag hade fått en påfyllning av glädje och vilja att hitta på saker samtidigt som jag var rätt trött. En väldigt skön känsla!

Vår himmelsäng...


Matsalen




Vårt möte på grusvägen efter middagen

1 kommentar:

danquen sa...

Man ser tydligt att Sivert Öholm har haft ett finger med i inredningen...