måndag, oktober 19, 2009

En kväll i Chinatown

Ikväll har vi varit i Chinatown (London) och ätit massor av anka! Vi var där förra året och jag gillar verkligen att äta där. Vi kollar alltid vart det sitter mest Kineser och så väljer vi den restaurangen. Det har inte varit misslyckat hitintills.

Nu har jag äntligen besökt Tate! Det har prioriterats bort varje gång jag varit här förut, men eftersom vi är här fler dagar denna gången så fanns det tid att titta. Herre Gud vad stort det är. Och det ser verkligen ut som ett kraftverk från öststaterna. Fast på ett ganska coolt sätt. De permanenta utställningarna som vi valde var kanske inte så upphetsande men att se äkta, Miró, Picasso och Matisse är ändå härligt.

Andra saker vi hunnit med so far är Milleniumbron, Spitalfield market (där Johan införskaffade sig en jättefin tweedkavaj och gubbkeps - så nu saknas bara stövlarna till hans rätta look). Liberty, Fortnum & Mason och Hamleys har också passerat våra ögon. Det är riktigt roligt att få turista till det ordentligt denna gången och inte bara fokusera på shoppingen. Den hinner vi med också. (Ja, jag har köpt en kakburk för 15 pund idag och ja, det visade sig att den var skev. Men den har en färg som passar fantastiskt fint till vår brödburk).

Just nu sitter pappa och Johan nere på puben och hinkar öl, mamma ligger på sängen och läser skvallerblaskor och jag knapprar på datorn. Imorgon har jag bokat Afternoon tea på The Ritz! Det skall bli underbart. Hoppas Johan tar på sig Tweedkavajen.

3 kommentarer:

K sa...

Du måste ta bild på Johan i Tweedkavaje. På Ritz. Kanske borde han även köpa sig en pipa.

Christin sa...

Ja, visa oss tweedkavajen!

L8 sa...

Ja, en sådan bild måste vi ju faktiskt fixa. Vi kom precis tillbaka från The Ritz så där blir det ingen bild på Johan i tweedkavaj, men vi skall nog hitta en fin miljö till honom.