fredag, oktober 30, 2009

Drinkar

Två vänner från Göteborg har varit på besök i Stockholm. De var uppe i syfte att föreläsa och strosa runt på stan och igår när jag mötte upp dem började de bli smått matta av många timmars shopping. Efter att ha fått tips av en kollega om att gå till Judit & Bertil vid Hornstull damp vi ned i deras bar och beställde in varsin Mojito. Åh, denna drink! Jag sörplar i mig den som läsk. Och varför sluta där? Vi provade en drink med passionsfrukt och äpple som också slank ned fort. H fick en något drömsk blick när bartendern närmade sig, Å hade fullt upp med att se till att borden delades ut rättvist och jag kom in i berätta-historier-med-den-största-inlevelsen-jag-kan-uppbringa.

Senare fick vi bord en trappa upp och det var varmt, trångt och mysigt. H slappnade av med huvudet i restaurangens konst och samtalet gled in på sjukdomar. Vi insåg efter en stund att vi lät som tre 80-åringar som rabblade medicinjournaler så då fick skärpa till oss. Det var roligare att spekulera kring notans sista rad: "Är du singel?"

Allt som allt, en väldigt trevlig kväll!


www.juditbertil.se

Inga kommentarer: